FDM Fascial Distortion Model

Fascial Distortion Model czyli terapia manualna wg. Typaldosa (FDM).

FDM – Fascial Distortion Model to jedna z najskuteczniejszym form leczenia ostrego i chronicznego bólu

Za pomocą tego modelu terapii, leczenie bólu zamyka się często w 1-3 jednostek terapeutycznych niwelując dolegliwości z ogromną skutecznością. FDM to rewolucyjna metoda, której twórcą był amerykański osteopata dr Stephen Typaldos, posiadająca własną diagnostykę i koncepcję terapeutyczną leczenia bólu i zaburzeń występujących w układzie powięziowym, łączy w genialny sposób Osteopatię z Ortopedią. Wiele jednostek chorobowych, kontuzji czy też obrażeń, prowadzi do strukturalnych zmian układu powięziowego (Fascial Distortion), te z kolei mogą manifestować się różnorodnymi dolegliwościami. Typaldos u swoich pacjentów zaobserwował powtarzający się wzorzec mowy ciała i sposób opisywania bólu a obraz ten przyporządkował do 6 dysfunkcji układu powięziowego.

Już po pierwszym zabiegu widoczna poprawa objawów występujących u pacjenta

Zastosowanie „prostych” technik z zakresu FDM, prowadzi często już po pierwszym zabiegu do znacznej lub całkowitej poprawy objawów występujących u pacjenta. FDM znajduje swoje zastosowanie przy schorzeniach kręgosłupa, zespole bolesnego barku czy też zamrożonego barku, dystorsjach, zapaleniach nadkłykci, artretyzmie, lumbago, urazach mięśni, zapaleniach ścięgna Achillesa i przy wielu innych jednostkach chorobowych. Za pomocą tej metody możemy znacznie przyspieszyć proces gojenia, regeneracji i powrotu do pełnego obciążenia.