OSTEOPATIA

Medycyna Osteopatyczna – doskonała terapia manualna

CO TO JEST MEDYCYNA OSTEOPATYCZNA?

Wiele osób cierpi z powodu bólu pleców lub innych chorób, których nie można odnaleźć i zdiagnozować w badaniach laboratoryjnych lub wielu badaniach obrazowych (USG, TK, MRI). Medycyna Osteopatyczna lub inaczej Osteopatia to wyjątkowy rodzaj rehabilitacji, w której terapeuta używa rąk do diagnozowania, leczenia i zapobiegania chorobom lub urazom. Dzięki specjalnym treningom palpacyjnym i dużej wiedzy medycznej Osteopata odnajduje w ciele obszary zablokowań i ograniczeń. Delikatnymi i bardzo precyzyjnymi technikami manualnymi niweluje to ograniczenia co usuwa ból, a ciało jest wtedy w stanie wyleczyć się samo.

Osteopatię cechuje holistyczne podejście do pacjenta, gdzie analizujemy ciało, umysł i ducha... „w zdrowym ciele zdrowy duch". Jedną z zasad tej nauki jest leczenie całego człowieka ponieważ ciało jest jednością. Druga ważna zasada to zdolność ciała do samoleczenia.

KTO MOŻE KORZYSTAĆ Z DOBRODZIEJSTW OSTEOPATII?

Osteopatią mogą się cieszyć pacjenci w każdym wieku. Niemowlęta, dzieci, sportowcy, kobiety w ciąży , osoby starsze, a właściwie wszyscy, którym zależy na dobrej jakości życia, unikaniu chorób lub szybkim powrocie do zdrowia.

PRZYPADKI W KTÓRYCH OSTEOPATIA MOŻE POMÓC:

• Wszelkie bóle kręgosłupa
  • Bóle głowy i migreny
  • Naciągnięcia i skręcenia
  • Bóle mięśni i stawów
  • Rwa kulszowa
  • Urazy sportowe i komunikacyjne
  • Zastoje limfatyczne
  • Dolegliwości i choroby trzewne
  • Fibromialgia
  • Ciąża - bóle pleców, bóle pachwiny, obrzęk nóg, powrót do aktywności fizycznej po porodzie naturalnym i cesarskim cięciu
  • Wady postawy (np. skolioza)